TONGA

Com que a Nova Zelanda només tinc visat de turista i no puc estar-m'hi més de 90 dies, decideixo fer una escapada. Hi ha algun altre país més llunyà que Nova Zelanda? Sí... aquest és Tongaaaa!


Exòtica nació que es troba enmig del continent d'Oceania. Tonga és una de les 176 illes que formen l'arxipèlag, també conegudes amb el nom d' "Illes amigues" gràcies a la simpatia que caracteritza als seus habitants. "Malo e' lelei"! "Malo e' lelei"! Van saludant els habitants per dir-te hola, mentre passeges per l'illa. Des de Tonga, val la pena agafar un ferri per anar a l'illa d' EUA i fer un dels millors trekings que hi ha a les illes del Pacífic, o d'altra banda, anar a l'illa de Painga Motu també és molt recomanable per gaudir de les seves platges cristallines i descansar després de fer la fatigable volta per l'illa que va durar 40 minuts a peu! La tranquil·litat, el ritme de vida i la seva gent, donen autenticitat a l'illa ja que no es tracta d'una illa turística.





Els petits de la casa





De camí cap a casa, amb part de la família


Bé, fetes les recomanacions necessàries per si mai et deixes caure en aquest racó de món, dir-te que fa 2 anys (2009) vaig descobrir aquest petit paradís anomenat Tonga. Vaig conèixer una família excel·lent que fins a dia d'avui hem mantingut el contacte. Com que de NZ a Tonga hi ha només 3 hores de vol, sabia que la meva visita estava garantitzada!. Aterrisso a l'aeroport i vaig amb bus fins a la capital Nuku'alofa on des d'aquí, em falten cames per arribar corrents a casa de la meva amiga, l'Ofa. Petons i abraçades no sobren per mostrar l'estima que hi ha entre nosaltres i per celebrar la sorprenent retrobada amb tots ells: l'Ofa, en Sione, en Musa, la Lute..Afegeix una imatge. La veritat és que en aquesta vida, hi ha moments indescriptibles i amb un gran record que tindré per sempre gràcies a totes les estones compartides.




Amb l'Ofa, agafant papayes per dinar



1 comentari:

  1. Marta, estic supercontenta que mhagis convidat al teu blog, saps que aquest pais m'encanta , m'anelegro que tot vagi bé, anem parlant. Una abraçada gegant!!!!!;))))

    ResponElimina